Telekommunikációs megoldások > VOIP megoldások, virtuális cégek

VOIP megoldások, virtuális cégek

VOIP megoldások és virtuális cégek: A VoIP technológia kedveltségének és terjedésének több oka van: pl. a hagyományos telefonáláshoz képest alacsony ár, az egyidejűleg több telefonvonal használatának lehetősége.


A VoIP kedveltségének és terjedésének több oka van: a hagyományos telefonáláshoz képest alacsony ár, az egyidejűleg több telefonvonal használatának lehetősége és egyéb kényelmi szempontok. A VoIP alkalmazására jó példa a Skype nevű alkalmazás-szolgáltatás.

Az AVAYA rendszerei lehetővé teszik, hogy különböző szolgáltatóktól, különböző vonalakat és percdíjakat használjanak, így a rendszer mindig a legolcsóbb irányba indítja a hívásokat, pl. a vezetékes hívások a vezetékes szolgáltató, a mobil hívások a Mobil szolgáltató és a külföldi hívások az Internetes, VoIP-s szolgáltatón át jöjjenek létre.

Természetesen ezzel a rendszerrel az is megoldható, hogy csak az IP (SIP) szolgáltató felé terel minden hívást, aminek az a nagy előnye, hogy náluk nem kell (magas) előfizetési díjat is fizetni, csak a lebeszélt percek díjkötelesek, vagy akár ingyenesek is lehetnek, ha a hívott cég is csatlakozott a szolgáltató rendszeréhez. Továbbá a fenti három fő irány között egy IP alapú telefonközpont, pl. Az IP Office akár egy „átjáró” is lehet, így akár mobilról is tudunk külföldre olcsón telefonálni, ha először behívunk a cég IP Office rendszerébe, és csak onnan tárcsázunk külföldre.

Az Avaya platformra (Media Server-ekre és Media Gateway-ekre, hálózati eszközökre) épülő VoIP megoldások a 99,999%-os, ipari szabványnak tekinthető rendelkezésre állást nyújtják. A megoldások egyaránt kiterjednek a trunk-oldali és a mellékoldali IP telefónia területére.

Tisztán VoIP konfiguráció esetén a hang és adat ugyanazon a konvergens IP hálózaton közlekedik.

A telefonálás a számítógépeken futtatott speciális alkalmazások, vagy ún. IP telefonok, SoftPhone-ok segítségével lehetséges. A megoldás nagy előnye, hogy a számítógép-hálózat mellett nincs szükség külön telefonhálózat kiépítésére.

A korábban telepített hagyományos Avaya/Lucent telefon rendszerek, gond nélkül kiegészíthetők az IP alapú megoldásokat támogató egységekkel, azaz a korábbi beruházások védelme mellett, képes elmozdulni a vállalat a korszerű VoIP technológia irányában. Így fokozatosan állhat át egy új rendszerre, megtartva a hagyományos rendszer minden eddigi szolgáltatását, készülékeit.

A vállalatok számítástechnikai infrastruktúrája sok esetben már ma is lehetővé teszi, hogy az egyes telephelyek telefonos összeköttetéseit, az adatforgalmat biztosító összeköttetéseken keresztül valósítsák meg. Az ilyen IP alapú megoldások költség hatékony megoldást jelenthetnek a telephelyek összekötését biztosító hagyományos telefonos megoldásokkal (pl. bérelt vonal, PSTN-en keresztül telefonálás) szemben.

Telephely összekötés, SIP trunk

Olyan telephelyek között, ahol az adatátvitelre már van valamilyen belsőleg kialakított kapcsolat, vagy béreltvonal, és az alközpontok is IP képesek, ott nagyon könnyen lehet a telephelyek közti forgalmat VoIP-ra átállítani, így a telephelyek között a beszéd forgalomért a későbbiekért már nem kell külön percdíjat fizetni, hisz az a havi fix költségű béreltvonalon fog közlekedni!

Léteznek azonban olyan alternatív, - általában kisebb- szolgáltatók, amelyek nem is adnak hagyományos hálózatot, fővonalakat, csak a meglévő Internet kapcsolaton át SIP trunk-öket, SIP fővonalakat, amelyek tisztán IP alapúak. Ezeknek az az előnye, hogy a cég hívásai az Interneten keresztül utaznak a szolgáltatóhoz, majd onnan a hívott irány szerinti helyi szolgáltatóhoz ingyen, így sokkal olcsóbb percdíjakat lehet használni, mint a hagyományos szolgáltatóknál. Az IP képes alközpontok általában önállóan, - vagy egy speciális tűzfallal védve az Internet felöl -, alkalmasak a SIP szolgáltatók felé is továbbítani a hívásokat, amivel jelentősen csökkenthetők a távolsági és akár az előfizetési díjak.


Hibabejelentés szerződéses ügyfelek részére

Telefon: +36 1 469-6998
Telefon szerviz:


Általános információ, érdeklődés, ajánlatkérés

Telefon: +36 1 469-6293
Fax: +36 1 469-6224
E-mail:
telekom@bravogroupoffice.hu


Bravogroup Telecom Solution logó